ژانر فانتزی
ژانر فانتزی هم با شرایط و هم با موقعیت درون یک جهان تخیلی با مجموعه ای غیرواقعی از قوانین طبیعی تعریف می شود. امکانات فانتزی تقریباً بیپایان است، اما فیلمها اغلب از اسطورههای انسانی الهام میگیرند یا در آن گنجانده میشوند.
دانلود فیلم جدید در ژانر فانتزی با زیرنویس چسبیده برای علاقه مندان فیلم های فانتزی
این ژانر اغلب به روانشناسی عمومی انسان و رفتار اجتماعی پایبند است و در عین حال مفاهیم غیر علمی مانند جادو، موجودات افسانه ای و عناصر ماوراء طبیعی را در خود جای داده است.
سوپرکات ژانر فانتزی
فانتزی معاصر
یک داستان فانتزی معاصر عناصری از فانتزی را وارد دنیایی میکند که شباهت زیادی به دوره زمانی پیدایش آن دارد. فانتزی شهری می تواند به عنوان فانتزی معاصر عمل کند، اما باید در یک محیط شهری اتفاق بیفتد، در حالی که فانتزی معاصر را می توان در هر جایی که شبیه دوره زمانی مربوطه است تنظیم کرد.
سابق. هری پاتر (2001)، تواریخ نارنیا (2005).
فانتزی شهری
فانتزی شهری داستانی است که عناصر فانتزی را معرفی می کند و کاملاً در یک محیط شهری می گذرد. محیط شهری می تواند واقعی، تخیلی، مدرن یا الهام گرفته از تاریخ باشد، اما داستان باید اتفاق بیفتد و به مفاهیم و مضامین مرتبط با محیط شهری بپردازد. سابق. Buffy the Vampire Slayer (TV) (1997)، Supernatural (TV) (2005).
فانتزی سیاه
یک فانتزی تاریک داستانی است که در آن عناصر فانتزی وارد دنیایی خصمانه و ترسناک می شوند. اگر بخش قابل توجهی از داستان در دنیایی اتفاق بیفتد که دارای طیف وسیعی از شرایط، حال و هوا و لحن است، به احتمال زیاد به عنوان یک فانتزی بالا یا فانتزی عمومی طبقه بندی می شود. سابق. هزارتوی پان (2006)، سولومون کین (2009).
فانتزی بالا
فانتزی بالا را می توان به عنوان فانتزی حماسی نیز نامید و عناصری از فانتزی را در یک فضای تخیلی معرفی می کند و شامل عاشقانه ها، جنگ ها و موجودات افسانه ای خواهد بود. فانتزی بالا ژانر فانتزی معادل یک حماسه تاریخی یا یک اپرای فضایی علمی تخیلی است.
سابق. ارباب حلقه ها (2001)، بازی تاج و تخت (2011).
حمله انتها
اسطوره
یک اسطوره با داستانی تعریف می شود که اغلب نقش اساسی در توسعه یک جامعه ایفا می کند، که ممکن است شامل داستان منشأ انسانیت و هستی باشد. اغلب این شامل شخصیت هایی می شود که خدایان، نیمه خدایان و انسان های ماوراء طبیعی هستند. همانطور که توسط تئوری جوزف کمپبل در سفر قهرمان اشاره شد، اسطوره ها علیرغم فقدان آشکار نفوذ، ویژگی های مشابهی دارند، که به اسطوره توانایی پذیرش جهانی را می دهد.
سابق. جیسون و آرگونوت ها (1963)، شاه میمون (2014).